tirsdag den 8. maj 2012

Tankespind

Jeg har rigtig mange tanker omkring min sclerose, og jeg er nok nået frem til at jeg skal leve, tænke og spise helt anderledes.
Min teori er: Hvis den måde jeg levede på gav mig sclerose, hvis jeg så fortsætter på den måde, så forsvinder sclerosen ikke. Okay fint nok, så tager jeg da bare medicin, men medicinen helbreder ikke sclerosen den udsætter bare attakket. Jeg har bare set det så mange gange, en person får sclerose, kommer på medicin, et år senere et nyt attak. Fortsætter samme livstil, stres, jag og hurtig mad. Man kommer på ny medicin, men får alligevel et nyt attak. Så kommer man på fleks eller førtidspension og så er det der man er.

Man hvad nu hvis man vender sit liv på hovedet og siger jeg må have levet på en måde der har udløst sclerose, enten forkert kost, stress, for mange tanker i hovedet eller hvad ved jeg. Fint nok, så gør jeg det modsatte set udfra mit liv.

Hvordan jeg levede før:

For mange projekter, jeg rendte fra det ene projekt til det andet, hvilede aldrig i mig selv.

Levede ikke i nuet, mine tanker var alle mulige andre steder end hos familien. Når jeg var færdig med første projekt var tankerne på nummer 2.

Jeg var aldrig rigtig tilfreds, troede altid græsset var grønnere på den anden side.

Fik alt for ofte hurtig mad og bestemt ikke nok grøntsager, og vi købte ikke ofte nok økologisk.

Ofte sprang jeg morgenmad over og alt for tit var det hvidt brød og kakao (min svaghed), hvis jeg fik morgenmad.

Chips, slik og sodavand (gerne light) for så var jeg sund. Det fik vi tit i weekenden.

Stress stress stress altid på farten

Angst for ikke at slå til, angst for min mands epilepsi.

Hvilede på ingen måde i mig selv og var til tider meget negativ.

Stillede for høje krav til mig selv og mine omgivelser

Jeg bærer nag, meget dårlig egenskab.

Så nu skal jeg bare gøre det modsatte, hvor svært kan det være. Det er hele min personlighed der skal laves om, min livsstil, min væremåde, min tankegang. Alt det negative i mit liv skal fjernes til noget positivt. Se det er et projekt der vil noget, jeg skal simpelthen have ryddet op en gang for alle.

Indtil videre har jeg fravalgt medicin, måske en meget dårlig løsning. Men jeg kan vælge at være syg af sclerosen eller medicinen, lige nu vælger jeg sclerosen. Hvis jeg ikke kan komme sygdommen til livs via min tankegang og livsstil, så har jeg medicinen. Det er plan B.

Og der er faktisk andre der er blevet raske, og lever med sclerosen som en del af deres liv og har det godt. Jeg håber det også kan lykkes for mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar